اخبار و مقالات

رویداد استارتاپی سلامت روان سالمندان برگزار گردید

رویداد استارتاپی سلامت روان سالمندان برگزار گردید

رویداد استارتاپی سلامت روان سالمندان در فضای مجازی با محورهای فضای مجازی و سلامت روان سالمندان، شبکه های مجازی و دسترسی به خدمات اجتماعی سالمندان،کسب و کار فضای مجازی در حوزه سالمندان، طراحی و پیاده سازی مدل های توانمند سازی سالمندان در فضای مجازی به میزبانی مرکز آموزش علمی و کاربردی سلامت دهکده سبز برگزار گردید. 


همچنین قبل از رویداد استارتاپی ،کارگاه آموزشی بوم کسب و کار(تولیدحداقل محصول قابل ارائه) با مدرسی مهندس علیرضا معدلی برگزار گردید. 
این رویداد با حضور دکتر بهمن حاجاتنیا مدیرعامل پارک سلامت روان حاجات، دکتر ژاله رفاهی رئیس انجمن مشاوره استان فارس، دکتر رهگذر هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر مرکز توانمند سازی خردمندان، خانم دکتر دژکام کارشناس مسئول دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت و کار آفرینی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، دکتر غلامی مدیر باشگاه پژوهش گران جوان و نخبگان، دکتر رجبی رئیس واحد پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی استان فارس، دکتر علیزاده استاد همکار در مرکز آموزش سلامت دهکده سبز، دکتر معدلی مدیر مرکز رشد و فناوری دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز برگزار گردید.
داوری این برنامه را دکتر روزدار( رئیس مرکز نو آوری مرکز آموزش علمی کاربردی سلامت دهکده سبز)،خانم دکتر کهنسال (استاد همکار در مرکز آموزش سلامت دهکده سبز)، دکتر رهگذر (هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر مرکز توانمند سازی خردمندان)، دکتر جلالی(استاد دانشگاه و سرمایه گذار) و مهندس معدلی( مدیر کارخانه نوآوری آفتاب) برعهده داشتند.
قبل از آغاز رویداد استارتاپی دکتر نزهت رئیس مرکز آموزش علمی و کاربردی سلامت دهکده سبز طی سخنانی برای حاضرین اظهار داشت: این حقیقت را تلخ یا شیرین باید بپذیریم که جمعیت کشور با بیشترین سرعت ممکن به سمت پیری حرکت می‌کند. شاید از همین رو است که سرمایه‌گذاری در حوزه تکنولوژی‌ سرمایه‌گذاری برای آینده خودمان است. البته این نکته را هم باید مورد توجه قرار داد که سالمندان فقط و فقط به تکنولوژی در حوزه سلامت نیاز ندارند. تفریح، ارتباطات اجتماعی، پوشاک و هر حوزه‌ای که شما در جوانی به آن نیازمندید در سالمندی نیز وجود دارد. هرچند همچنان زیرساخت‌های مناسب برای بهبود زندگی سالمندان مبتنی بر تکنولوژی را ایجاد نکرده‌ایم، اما این موضوع نیاز و البته ظرفیتی قابل توجه در اکوسیستم فناوری است که بهتر آن است از آن غافل نشد.
وی در ادامه افزود:علاوه بر همه جنبه‌های مختلف زندگی که با همه‌گیری کرونا به سمت دیجیتالی شدن رفتند، حوزه سلامت و ارائه خدمات نیز در همین مسیر پیش رفت. ترس از خدمات دیجیتالی برای مردم شکست و در کنار همه بدی‌هایی که داشت دستاوردهای قابل توجهی در حوزه سلامت‌ دیجیتال ایجاد کرد.
ادامه داد: از سویی دیگر نگاهی به آمار کشورهای توسعه یافته مخصوصا در حوزه سلامت، بیانگر آن است که فعالان صنعت سلامت‌ دیجیتال با تکیه بر نیازها، مطالبات و البته توانایی سالمندان، تلاش کرده‌اند تا از طریق فضای مجازی امکانات مناسبی به منظور بهبود شرایط زندگی سالمندان ارائه دهند. امکانات مناسب برای سالمندان اغلب به گونه‌ای طراحی شده که آنها را در کنترل سلامت به طور روزمره همراهی کند و از سویی دیگر خدمات کامل را در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها ارائه دهد.
وی ادامه داد: اما اکوسیستم فناوری ایران در چه نقطه‌ای از مسیر سلامت روان دیجیتال سالمندان ایستاده است؟ سالمندان ایرانی هم می‌توانند از تکنوژی در راستای بهبود زندگی خود استفاده کنند، یا همچنان باید به مرز دنیای خود با نسل جوان‌تر تن دهند؟
رئیس مرکز آموزش علمی و کاربردی سلامت دهکده سبز در ادامه سخنانش تصریح کرد: عدم سوادکافی برای استفاده از تکنولوژی و در اختیار نداشتن ابزارهای مورد نظر و توجه به این نکته که برخی از سالمندان حتی سواد خواندن و نوشتن هم ندارند، باعث شده تا وضعیت سالمندان کشور در حال حاضر برای استفاده از IT مهیا نباشد. از همین رو در آمارهایی که شاهد آن هستیم عمدتا خدمات حوزه دیجیتال از طرف فرزندان یا نزدیکان این افراد دریافت و به آنها ارائه 
می‌شود.
دکتر نزهت در پایان سخنانش گفت:از این رو بر آن شدیم تا با برگزاری رویداد استارتاپی سلامت روان سالمندان در فضای مجازی گامی مهم در این راستا برداریم و با استقبال و حمایت از ایده های نو در این زمینه بتوانیم در بهبود زیرساخت های  حوزه فناوری و فضای مجازی برای ارائه خدمات کامل، استاندارد، به صرفه، تخصصی و به روز برای با ارزش ترین 
گنجینه های  جامعه قدم برداریم.
در ادامه تیم های مختلف شرکت کننده در زمان مشخص پیرامون استارت آپ های تولید خود توضیحاتی ارائه دادند و و پاسخگوی سؤالات داوران بودند.
 در پایان رویداد استارتاپی سلامت روان سالمندان در فضای مجازی،«استارت آپ یا کسب و کار جدید» تولیدی اول تا چهارم مشخص شد که مرضیه دردانی عنوان اول را کسب نمود، نرجس هژبر به عنوان نفر دوم انتخاب گردید، ابوالفضل غفوری به عنوان نفر سوم انتخاب گردید و فاطمه نعمت الهی مقام چهارم را به نام خود ثبت کرد

نوشتن دیدگاه

ارسال
لوگو مؤسسه پارک سلامت روان حاجات
قبل از پلیس راه شیراز مرو
دشت ، بعد از دانشکده داروسازی
09173150351
Info@parksalamat.ir

بخش ها

پیوندها

آخرین اخبار