اخبار و مقالات

نشست هیأت‌های سوارکاری و آمادگی جسمانی با مدیران مرکز آموزش علمی و کاربردی سلامت دهکده سبز

نشست هیأت‌های سوارکاری و آمادگی جسمانی با مدیران مرکز آموزش علمی و کاربردی سلامت دهکده سبز

مرکز آموزش علمی و کاربردی سلامت دهکده سبز نشستی با مسئولین هیأت های سوارکاری و آمادگی جسمانی استان فارس و حیدرعلی کامیاب رئیس هنرستان تربیت بدنی شیراز برگزار نمود.


محمد جواد یاری پور سرپرست مرکز آموزش علمی و کاربردی سلامت دهکده سبز در این نشست اظهار داشت:پارک سلامت روان یک مرکز منحصر به فرد در سطح کشور است که ظرفیت های بسیار بالایی دارد که خدمات متنوعی را به جامعه هدفش ارائه می کند و مرکز آموزش علمی و کاربردی سلامت دهکده سبز نیز بخشی از این پارک بزرگ می باشد. 
وی افزود:دانشگاه جامع علمی- کاربردی تنها دانشگاه کارآفرین و مهارت محور در ایران است. در این دانشگاه به عنوان تنها دانشگاه نسل سوم ایران، رشته ها و واحدهای درسی هر رشته، به گونه ای طراحی شده اند که فارغ التحصیلان بتوانند بلافاصله پس از اتمام تحصیلات جذب بازارکار شوند. هم اکنون بیش از چهل وزارتخانه، سازمان و نهاد برنامه ریزی و اجرایی با دانشگاه جامع همکاری نزدیک دارند. بنابراین برنامه های آموزشی (درسی) با همکاری دستگاه های اجرایی فوق و برحسب نیاز جامعه طراحی و تدوین می شود. دانشگاه جامع علمی کاربردی بیشتر متکی به فعالیت بخش خصوصی(برای راه اندازی واحدهای دانشگاهی) است و در حوزه آموزش های مهارتی، برنامه ریزی، سیاستگذاری و نظارت را انجام می دهد.

یاری پور در رابطه با مزایای این دانشگاه گفت:

از مزایای دیگر این دانشگاه ارائه مدرک مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که بدون نیاز به شرکت در کنکور، بدون محدویت سنی و بدون نیاز به مدرک پیش دانشگاهی است. ضمن اینکه شهریه این دانشگاه بسیار مناسب است و قابل مقایسه با دانشگاه های دیگر نیست. البته دانشگاه علمی کاربردی چون بودجه دولتی ندارد، امکان اطلاع رسانی و تبلیغات نیز برای آن به شکل گسترده مقدور نیست و بخش خصوصی بیشتر به این مقوله ورود می کنند. دانشگاه جامع بزرگترین اتصال را به بخش خصوصی در میان دانشگاه های کشور دارد و از ظرفیت های موجود در راه تولید و ارائه خدمات استفاده می کند زیرا آموزش های دانشگاه علمی کاربردی در محیط کار انجام می شود که بهترین نوع آموزش است.
سرپرست مرکز آموزش علمی و کاربردی سلامت دهکده سبز در ادامه سخنانش تصریح کرد: مرکز آموزش علمی و کاربردی سلامت دهکده سبز در مقطع های کاردانی و کارشناسی در رشته های حقوق، ثبت اسناد و املاک،مددکاری اجتماعی،مددکاری خانواده، امداد و نجات، مربیگری پایه آمادگی جسمانی، مربیگری پایه سوارکاری و... جذب دانشجو برای ترم های مهرماه و بهمن ماه دارد. این پذیرش از طریق دفترچه سازمان سنجش به صورت دفترچه اختصاصی دانشگاه جامع علمی و کاربردی است که از اواسط تیرماه از طریق دانشگاه جامع اعلام می گردد و بدون کنکور است که البته بازه زمانی طولانی نیست و این یکی از مشکلات است.
وی ادامه داد: مرکز آموزش علمی و کاربردی سلامت دهکده سبز با رویکرد استفاده از ظرفیت های متقابل هیأت های سوارکاری و آمادگی جسمانی و هنرستان تربیت بدنی سیاستگذاری آینده خود را تدوین کرده است.همچنین خواستار بهره بردن از راهکارهای شما هستیم چون این مرکز با داشتن رشته کاردانی حرفه ای تربیت بدنی با دو گرایش مربیگری سوارکاری و آمادگی جسمانی می تواند رابطه تنگاتنگی با این دو هیأت در سطح استان داشته باشد.
محمد جواد یاری پور در ادامه تصریح کرد: دانشجویان ما پس از فارغ التحصیلی می توانند وارد بازار کار شوند و مهارت کافی را در مربیگری دو رشته سوارکاری و آمادگی جسمانی خواهند داشت که بخش قابل توجهی از این بازار کار می تواند با همکاری دو هیأت سوارکاری و آمادگی جسمانی ایجاد گردد.فارغ التحصیلان ما به دلیل محتوای آموزشی مرکز و نوع مهارت های عملی که کسب می کنند که با همکاری هیأت ها می تواند دارای کیفیت بسیار متفاوتی گردد،مربیانی خواهند شد که دانش و مهارت را به صورت همگام دارا خواهند بود. لذا پیشنهاد ما این است که هیأت های آمادگی جسمانی و سوارکاری و مرکز علمی و کاربردی سلامت دهکده سبز یک کمیته آموزشی مشترک تشکیل دهند و در واقع هیأت های مذکور این رشته را متعلق به خود بدانند و هیأت ها خود را بدانند درنحوه آموزش فارغ التحصیلان این دو رشته دخیل بدانند. برای بهتر شدن مهارت آموزی فارغ التحصیلان این دو رشته دانشگاه نیز در دروس عملی از پتانسیل های این دو هیأت بهره ببرد و همچنین دانشجویان ما در آزمون های مربیگری هیأت های آمادگی جسمانی و سوارکاری شرکت کنند تاعلاوه بر مدرک دانشگاه مدرک مربیگری نیز دریافت کنند.
حیدرعلی کامیاب نیز در خصوص افزایش همکاری این دو هیأت و دانشگاه مطالبی را بیان داشت و گفت: مربیان فعال در این دو هیأت می توانند با حضور در دانشگاه و فارغ التحصیل شدن دارای مدرک دانشگاهی ویژه مربیگری آمادگی جسمانی و سوارکاری نیز بشوند و کمیته مشترک می تواند در این مسیر ایفای نقش مثبتی داشته باشد. دانشگاه نیز می تواند برای برگزاری دوره های آموزشی و مهارت افزایی و ارتقای سطح دانش مربیان دو هیأت کمک نماید.
محمدجواد کشاورز رئیس هیأت آمادگی جسمانی استان فارس و غلامعلی طفیونی رئیس هیأت سوارکاری استان فارس نیز نقطه نظرات و پیشنهادات خود را جهت افزایش همکاری این دو هیأت و مرکز بیان داشتند.
لازم به ذکر است؛ علاوه بر افراد ذکر شده دکتر یونس محمد زاده مدیرگروه تربیت بدنی مرکز علمی و کاربردی سلامت دهکده سبز، مهدی حاصلی، محمد مهدی مومن باقری، محمدرضا احمد شاهی، علیرضا خشایی، عباس قاضی، سولماز سلیمانی و مرجان رخشان در این نشست حضور داشتند.

نوشتن دیدگاه

ارسال
لوگو مؤسسه پارک سلامت روان حاجات
قبل از پلیس راه شیراز مرو
دشت ، بعد از دانشکده داروسازی
09173150351
Info@parksalamat.ir

بخش ها

پیوندها

آخرین اخبار