اخبار و مقالات

محمد جواد یاری پور

سرپرست مرکز علمی-/کاربردی سلامت دهکده سبز: نظام جامع علمی کاربردی پیشرو در مهارت، اشتغال و کارآفرینی است

*در مرکزعلمی- کاربردی سلامت دهکده سبز درمقطع کاردانی حرفه ای رشته های حقوق، مددکاری اجتماعی، تربیت بدنی با پایه مربیگری آمادگی جسمانی و سوارکاری و در مقطع کارشناسی ناپیوسته رشته های حقوق و مددکاری اجتماعی به متقاضیان ادامه تحصیل در نظام آموزش عالی ارائه می گردد


دانشگاه جامع علمی- کاربردی دانشگاهی نیمه دولتی و وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. این دانشگاه با هدف افزایش سطح مهارت شاغلین بخش‌های مختلف صنعتی ،اقتصادی و افزایش مهارت‌های حرفه‌ای ایجاد شده است و توانسته تحولی در زمینه مهارت افزایی در بین فارغ التحصیلان این دانشگاه ایجاد نماید.
در استان فارس هجده مرکز فعال دانشگاه علمی و کاربردی وجود دارد که شامل پنج مرکز در شهرستان های فارس و سیزده مرکز در شهر شیراز است که با داشتن 194 کد رشته برای ترم جدید ثبت نام را آغاز کرده اند.
داوطلبان دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای از نوزدهم شهریور ماه آغاز و تا بیست و چهارم شهریور ماه ادامه داشت و ثبت نام کارشناسی ناپیوسته از بیست و یک شهریور ماه آغاز و تا فردا (بیست و ششم شهریور) پذیرش دانشجو خواهد داشت.
در همین راستا به سراغ یکی از مراکز فعال و توانمند دانشگاه علمی و کاربردی استان فارس در کلانشهر شیراز رفتیم و گفتگویی را با سرپرست این مرکز انجام دادیم که پیش روی شما قرار دارد.

*در نظام آموزشی علمی- کاربردی دانشجو می تواند پس از تحصیل با تسلط بر دو بخش آموزش های تئوری و کاربردی به عنوان یک نیروی متخصص وارد بازار کار شود


محمد جواد یاری پور سرپرست مرکزعلمی وکاربردی سلامت دهکده سبز در گفتگو با سرویس خبری روزنامه «تماشا» در ارتباط با نظام آموزشی علمی کاربردی اظهار داشت:نظام آموزشی علمی کاربردی با هدف اشتغال زایی، مهارت آموزی و کارآفرینی ایجاد شده است که در این نظام آموزشی دانشجو می تواند پس از تحصیل با تسلط بر دو بخش آموزش های تئوری و کاربردی به عنوان یک نیروی متخصص وارد بازار کار شود.
وی افزود:همچنین حذف رشته های کم متقاضی و جایگزین آن با رشته های جدید و متناسب با نیاز بازار کار از دیگر مزایای دانشگاه جامع علمی کاربردی می باشد.بعنوان مثال پس از یک آمایش دانشگاه به این نتیجه رسید تا بیش از هشت هزار و پانصد کد رشته ارائه شده جهت پذیرش دانشجو را در سال تحصیلی قبل به حدود چهار هزار کد رشته کاهش دهد. این اقدام سازنده باعث شد تا سال قبل افزایش بیست و سه درصدی ثبت نام دانشجو در دانشگاه علمی و کاربردی اتفاق بیافتد.
سرپرست مرکزعلمی کاربردی سلامت دهکده سبز در معرفی بیشتر این مرکز اظهار داشت:مرکز آموزش علمی کاربردی سلامت دهکده سبز واقع در پارک سلامت روان حاجات یکی از مراکز تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. این مرکز آموزشی با هدف اولیه تربیت نیروهای انسانی متناسب با مأموریت پارک سلامت روان حاجات راه اندازی شد که در مسیر ارائه آموزش های کاربردی و مهارتی با کیفیت قرار دارد.
*پس از گذشت چهار سال از تأسیس این مرکز آموزشی ۶۰ درصد فارغ التحصیلان رشته مددکاری اجتماعی در مجموعه پارک سلامت روان مشغول به کار می باشند
محمد جواد یاری پور ادامه داد:لازم به ذکر است اکنون پس از گذشت چهار سال از تأسیس این مرکز آموزشی ۶۰ درصد فارغ التحصیلان رشته مددکاری اجتماعی در مجموعه پارک سلامت روان مشغول به کار می باشند.در این مرکز آموزشی در مقطع کاردانی حرفه ای رشته های حقوق، مددکاری اجتماعی، تربیت بدنی با پایه مربیگری آمادگی جسمانی و سوارکاری و در مقطع کارشناسی ناپیوسته رشته های حقوق و مددکاری اجتماعی به متقاضیان ادامه تحصیل در نظام آموزش عالی ارائه می گردد.
وی در مورد مزایا و نقاط قوت مرکز آموزش علمی- کاربردی سلامت دهکده سبز در هر یک از رشته ها به موارد زیر اشاره کرد:
در رشته مددکاری اجتماعی فراهم نمودن شرایط حضور برای دانشجویان در حال تحصیل و فارغ التحصیلان در محیط واقعی کار و مرتبط با رشته تحصیلی خود از جمله هتل سالمندی، مرکز توانبخشی، دفتر مثبت زندگی و خانه هلال پارک است. از دیگر رشته های ارائه شده در این مرکز آموزشی رشته حقوق است که دانشجویان از حضور اساتید مجرب و قضات برجسته بهره مند مي شوند و همچنین با حضور در مراجع قضایی می توانند از نزدیک با محیط كار واقعي و مرتبط با رشته خود آشنا شوند. همچنين شایان ذکر است فارغ التحصیلان در مقطع کارشناسی حقوق مجاز به شركت در کلیه آزمون های قضاوت، وکالت، سردفتری و غیره مي باشند.

یاری پور ادامه داد:این مرکز با داشتن رشته های تربیت بدنی پایه مربیگری آمادگی جسمانی و سوارکاری آماده پذیرش متقاضیان علاقمند به حوزه تربیت بدنی است که از دیگر امکانات در این رشته می توان به باشگاه سوارکاری و فضای عملی متناسب با این رشته نیز اشاره کرد.
*تربیت نیروی انسانی متخصص و متناسب با نیازهای اقتصادی و اجتماعی، زمینه ساز رشد و توسعه خواهد بود
سرپرست مرکزعلمی کاربردی سلامت دهکده سبز در ادامه گفتگوی خود با روزنامه «تماشا» تصریح کرد:تربیت نیروی انسانی متخصص و متناسب با نیازهای اقتصادی و اجتماعی، زمینه ساز رشد و توسعه خواهد بود. لذا همه اقدامات این مرکز آموزشی در جهت نزدیک کردن علم و عمل در راستای گسترش آموزش های علمی کاربردی بوده است و پیامدهای ناهماهنگی آموزش و اشتغال در شکل های مختلف مانند بیکاری نیروهای متخصص از موضوعات آسیب های اجتماعی است و از آنجا که پارک سلامت روان حاجات متولی کنترل در حوزه آسیب های اجتماعی است لذا این مرکز آموزشی با همکاری ‌پارک سلامت در رشته مددکاری اجتماعی با ایجاد فرصت اشتغال به فارغ التحصیلان ممتاز خود پیشنهاد همکاری در محیط واقعی و متناسب با حوزه تخصصی می دهد.
وی افزود: همچنین داشتن امکانات آموزشی به روز، فضای ۲۳ هکتاری، غذاخوری و اقامتگاه دانشجویی از دیگر مزایای مرکز علمی کاربردی سلامت دهکده سبز می باشد. لذا متقاضیان می توانند از طریق سایت سنجش به نشانی: sanjesh.org یا تماس با شماره ۰۹۰۳۲۳۰۰۹۸۶ و همچنین با مراجعه حضوری به مرکز آموزشی به آدرس، شیراز، بعد از دروازه قرآن، روبروی شهرک رکن آباد اقدام به ثبت نام نمایند.
محمد جواد یاری پور در پایان این گفتگو عنوان داشت:آینده فارغ التحصیلان دانشگاه علمی-کاربردی از لحاظ اشتغال کاملا متفاوت با بسیاری از مراکز دانشگاهی مشابه است و شهریه اندک این دانشگاه نیز از مزایای منحصر به فرد دیگر دانشگاه علمی-کاربردی می باشد. دانشگاه علمی و کاربردی با مأموریت مشخص مهارت افزایی دانشجویان با شهریه بسیار مناسب پذیرش دانشجو دارد و بیش از هشتاد و پنج درصد از فارغ التحصیلان این دانشگاه به راحتی در همان رشته تحصیلی یا کارآفرین شده یا جذب بازار کار گردیده اند و بخشی از دانشجویان نیز با تضمین اشتغال در برخی مراکز دانشگاه پذیرش می گردند. همچنین دانشجویان فارغ التحصیل این دانشگاه در مقطع کاردانی یا کارشناسی می توانند در هر دانشگاه دیگری ادامه تحصیل بدهند.

نوشتن دیدگاه

ارسال
لوگو مؤسسه پارک سلامت روان حاجات
قبل از پلیس راه شیراز مرو
دشت ، بعد از دانشکده داروسازی
09173150351
Info@parksalamat.ir

بخش ها

پیوندها

آخرین اخبار