اخبار و مقالات

برگزاری اولین دوره آموزشی مدیریت، مددکاری اجتماعی مؤسسات خیریه فارس

یکدوره آموزشی فشرده جهت مؤسسات خیریه ای در فارس به میزبانی دانشگاه علمی و کاربردی سلامت دهکده سبز زیرمجموعه پارک سلامت روان حاجات طی یک روز با حضور چهار استاد برگزار گردید تا این مؤسسات با گذار از شیوه های مدیریت سنتی به خیریه های بزرگ تر و اثربخش تر تبدیل گردند.


در این دوره آموزشی که با استقبال خانه خیرین فارس و مجمع خیرین محبین اهل بیت(ع) برگزار گردید، استاد نبی اله عشقی ثانی به معرفی کامل شبکه ملی خیریه های حامی ایتام ایران پرداخت و پیرامون مشارکت های مردمی و مدیریت خیریه ها طی دو ساعت تدریس داشت.
در ادامه دکتر موسوی چلک دو ساعت مددکاری اجتماعی را آموزش داد وحجت الاسلام چوگانی اخلاق اسلامی در خیریه ها و مصطفی نظری مباحث مالیاتی خیریه ها را هر کدام در دو ساعت آموزش دادند. خوشبختانه این دوره آموزشی با استقبال مدیران خیریه های مختلف همراه گردید و حاضرین خواستار تداوم این دوره های آموزشی گردیدند.


 با شعار «انجام کاری علمی، فاخر و اخلاقی» فعالیت‌های خود را دنبال کردیم


در ابتدای این دوره آموزشی دکتر بهمن حاجات نیا مؤسس پارک سلامت حاجات ضمن خوشامدگویی به حاضرین این دوره طی سخنانی اظهار داشت: ابتدا جا دارد از مجمع خیرین محبین اهل بیت(ع) تشکر نمایم که در سال های اخیر توانسته اند با توسعه خیریه های خود اقدامات مطلوبی در حمایت از نیازمند در سطح استان فارس بردارند. همچنین یادی کنیم از مهندس شمس مردی شریف و دلسوز جامعه که با رفتنش جای او خالی خواهد ماند و این توفیقی بس بزرگ است که انسان به گونه ای زندگی کند که پس از رفتنش همواره نام نیک اش ذکر گردد و به سختی بتوان جای خالی او را پر کرد.
وی در ادامه افزود: بنده کار خود در زمینه 
خیریه ای از سال 1373 آغاز کردم چون رشته تحصیلی ام روانشناسی بود و در زمینه سرپرستی، مراقبت و ارائه خدمات تخصصی به گروه های هدف کار خود را شروع کردم و کار نگهداری از معلولین ذهنی که اکنون بنام کم توان ذهنی شناخته 
می شوند با پانزده نفر به صورت شبانه روزی آغاز کردیم و در نهایت این تعداد به هفتصد نفر رسید و پس از اینکه با مشکلات مالی مواجه گردیدیم این تعداد به چهارصد نفر کاهش یافت.
دکتر حاجات نیا ادامه داد: اکنون این افراد که زنان و مردان با مشکلات مزمن روانی هستند در این مرکز نگهداری می شوند. در کنار آنها نگهداری از تعدادی کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست را داریم و همچنین بخش نگهداری از سالمندان و مرکز دانشگاهی علمی و کاربردی را چند سالی است راه اندازی کردیم.
مؤسس پارک سلامت حاجات در ادامه معرفی این مجموعه تصریح کرد: به دلیل گسترش فعالیت ها و نیاز به مکان جدید در سال 1395 اقدام به ایجاد این مرکز جدید نمودیم و بدون ریالی کمک دولتی یا دریافت وام و یا زمین این مرکز بزرگ احداث گردید که مجموعه ای عام المنفعه است و تنها برای گرفتن مجوز با مشکلاتی روبرو گردیدیم که خوشبختانه همه آنها را پشت سرگذاشتیم و با تلاش بسیار آنچه امروز وجود دارد شکل گرفت.حتی ما برای گرفتن کمک مالی هیچ وقت تبلیغاتی انجام ندادیم و با شعار «انجام کاری علمی، فاخر و اخلاقی» فعالیت های خود را دنبال کردیم.

 فیلترینگ هر جامعه‌ای فعالین اجتماعی هستند 

دکتر حاجات نیا این مجموعه را متلق به همه خیریه ها و فعالین در این عرصه دانست و گفت: آنچه همه ما را اینجا جمع کرده است اعتقادات می باشد که از بزرگان دین و جامعه آموخته ایم.بدون شک فیلترینگ هر جامعه ای فعالین اجتماعی هستند و این فعالان در تمام جوامع جهانی دیده می شوند چون آنها تکیه به سیاست، قدرت یا ثروت نزده اند و تنها حس نوع دوستی است که زمینه ساز فعالیت آنها شده است و هر کجا این فعالین اجتماعی بیشتر و پرتوان تر باشند شاهد رشد آن جوامع هستیم.
* در شبکه ملی خیریه‌های حامی ایتام ایران آموزش و فراگیری را در دستور کار قرار داده‌ایم 
در ادامه استاد نبی اله عشقی ثانی طی در یک دوره دوساعته آموزشی به معرفی کامل شبکه ملی خیریه های حامی ایتام ایران پرداخت و عنوان داشت: همانگونه که دکتر حاجات نیا گفتند ما افرادی هستیم که به واسطه اعتقاداتی که داریم پذیرفتیم میزانی از وقت، انرژی و توان خویش را صرف دیگران کنیم و آن دیگرانی که به هر دلیل نیازمند کمک هستند. البته بنده که همیشه احساس می کنم دستی دیگر ما را در این راه قرار داده و همیشه به خاطر آن شکرگزار خداوند هستم و به شما عزیزان می گویم که افتخار کنید که در این راه هستید.
وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: بیشترین خیریه ها در جهان مربوط به کشور آمریکا است که حدود دو میلیون خیریه ثبت شده دارد. در کشور ما نیز حدود هفتاد هزار خیریه ثبت شده فعال هستند که ممکن است خیریه ای با حضور دو نفر باشد تا خیریه هایی که گردش مالی سالانه آنها بیش از دویست میلیارد تومان است.
عشقی ثانی افزود: در شبکه ملی خیریه های حامی ایتام ایران آموزش و فراگیری را در دستور کار قرار داده ایم چرا چون همیشه به دلیل محدودیت منابع مالی بایستی بهترین انتخاب و عملکرد را داشته باشیم. آموزش و فراگیری نیاز ضروری امروز می باشد و در شبکه ملی این فرصت را برای همه خیریه ها فراهم آوردیم.

نوشتن دیدگاه

ارسال
لوگو مؤسسه پارک سلامت روان حاجات
قبل از پلیس راه شیراز مرو
دشت ، بعد از دانشکده داروسازی
09173150351
Info@parksalamat.ir

بخش ها

پیوندها

آخرین اخبار