اخبار و مقالات

نشست مشاورین تحصیلی و کارشناسان نواحی چهارگانه شیراز، زرقان و مرودشت با مدیران مرکز علمی و کاربردی

نشست مشاورین تحصیلی و کارشناسان نواحی چهارگانه شیراز، زرقان و مرودشت با مدیران مرکز علمی و کاربردی

مرکز علمی و کاربردی سلامت دهکده سبز میزبان مشاورین تحصیلی و کارشناسان نواحی چهار گانه آموزش و پرورش شیراز،زرقان و مرودشت بود.

در این نشست که با حضور دکتر ژاله رفاهی، محمدجواد یاری پور سرپرست مرکز آموزش علمی و کاربردی سلامت دهکده سبز،مریم نعمتی مسئول آموزش مرکز، مریم تراب کارشناس فرهنگی مرکز و دکتر یونس محمد زاده مدیرگروه تربیت بدنی مرکز علمی و کاربردی سلامت دهکده سبز برگزار گردید، مباحثی جهت جذب دانشجو برای ترم جدید مطرح شد و حاضرین پیشنهادات،ایده ها و نقطه نظرات خود را مطرح کردند.
محمد جواد یاری پور سرپرست مرکز آموزش علمی و کاربردی سلامت دهکده سبز در این نشست اظهار داشت: پارک سلامت روان یک مرکز منحصر به فرد در سطح کشور است که ظرفیت های بسیار بالایی دارد که خدمات متنوعی را به جامعه هدفش ارائه می کند و مرکز آموزش علمی و کاربردی سلامت دهکده سبز نیز بخشی از این پارک بزرگ می باشد. 
وی افزود:دانشگاه جامع علمی - کاربردی تنها دانشگاه کارآفرین و مهارت محور در ایران است. در این دانشگاه به عنوان تنها دانشگاه نسل سوم ایران، رشته ها و واحدهای درسی هر رشته، به گونه ای طراحی شده اند که فارغ التحصیلان بتوانند بلافاصله پس از اتمام تحصیلات جذب بازارکار شوند. هم اکنون بیش از چهل وزارتخانه، سازمان و نهاد برنامه ریزی و اجرایی با دانشگاه جامع همکاری نزدیک دارند. بنابراین برنامه های آموزشی (درسی) با همکاری دستگاه های اجرایی فوق و برحسب نیاز جامعه طراحی و تدوین می شود. دانشگاه جامع علمی کاربردی بیشتر متکی به فعالیت بخش خصوصی(برای راه اندازی واحدهای دانشگاهی) است و در حوزه آموزش های مهارتی، برنامه ریزی، سیاستگذاری و نظارت را انجام می دهد.
یاری پور در رابطه با مزایای این دانشگاه گفت: از مزایای دیگر این دانشگاه ارائه مدرک مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که بدون نیاز به شرکت در کنکور، بدون محدویت سنی و بدون نیاز به مدرک پیش دانشگاهی است.ضمن اینکه شهریه این دانشگاه بسیار مناسب است و قابل مقایسه با دانشگاه های دیگر نیست. البته دانشگاه علمی کاربردی چون بودجه دولتی ندارد، امکان اطلاع رسانی و تبلیغات نیز برای آن به شکل گسترده مقدور نیست و بخش خصوصی بیشتر به این مقوله ورود می کنند. دانشگاه جامع بزرگ ترین اتصال را به بخش خصوصی در میان دانشگاه های کشور دارد و از ظرفیت های موجود در راه تولید و ارائه خدمات استفاده می کند زیرا آموزش های دانشگاه علمی کاربردی در محیط کار انجام می شود که بهترین نوع آموزش است.
سرپرست مرکز آموزش علمی و کاربردی سلامت دهکده سبز در ادامه سخنانش تصریح کرد: مرکز آموزش علمی و کاربردی سلامت دهکده سبز در مقطع های کاردانی و کارشناسی در رشته های حقوق،ثبت اسناد و املاک، مددکاری اجتماعی، مددکاری خانواده، امداد و نجات، مربیگری پایه آمادگی جسمانی، مربیگری پایه سوارکاری و... جذب دانشجو برای ترم های مهرماه و بهمن ماه دارد.این پذیرش از طریق دفترچه سازمان سنجش به صورت دفترچه اختصاصی دانشگاه جامع علمی و کاربردی است که از اواسط تیرماه از طریق دانشگاه جامع اعلام می گردد و بدون کنکور است که البته بازه زمانی طولانی نیست و این یکی از مشکلات است.
مشاورین تحصیلی و کارشناسان آموزش و پرورش حاضر در نشست نیز خواستار معرفی بیشتر مرکز دانشگاه و پارک سلامت روان شدند و خواهان برگزاری تورهای گردشگری برای دانش آموزان شدند، پیشنهاد راه اندازی یک هنرستان در مرکز نیز مطرح گردید و مقرر گردید گروه مجازی نیز تشکیل گردد و از طریق آن اطلاع رسانی های لازم صورت بگیرد.
در ادامه مشاورین تحصیلی و کارشناسان نواحی چهار گانه شیراز، زرقان و مرودشت از مراکز مختلف پارک سلامت روان حاجات و همچنین مرکز آموزش علمی و کاربردی سلامت دهکده سبز بازدید به عمل آوردند.

نوشتن دیدگاه

ارسال
لوگو مؤسسه پارک سلامت روان حاجات
قبل از پلیس راه شیراز مرو
دشت ، بعد از دانشکده داروسازی
09173150351
Info@parksalamat.ir

بخش ها

پیوندها

آخرین اخبار